Locdown měl nepochybně dopad i na módu a smýšlení spotřebitelů či návrhářů. Jaká je budoucnost luxusních značek, jak se chovají kupující a co by mladé talenty a lokální značky měly dělat, aby více uspěly?
Už jste si položili v okruhu vašich známých otázku, co je luxus? Vaše odpovědi by se pravděpodobně trošku rozcházely, a tak je to v pořádku. My jsme se na tuto otázku podívali spolu s odborníky i ze zahraničí. Co tedy znamená ve světě módy a lze se spojit s udržitelností, a tím pádem ovlivnit globální dopad? I na tyto otázky diskutovali odborníci z módního průmyslu.
Diva.sk je již dlouholetým partnerem projektu, který má pod palcem European Fashion Accelerator (dále jako EFA), vzdělávací program zaměřený na podporu mladých talentovaných studentů z kreativních oborů návrhářství a designu ze zemí V4, který přináší nabitý program.
Aktuálně se nacházíme v prvním týdnu vzdělávacího projektu. Za stůl si usedli odborníci ze světa byznysu a diskutují na téma: Luxus versus udržitelnost.
Jak dosáhnout, co nejlépe mezinárodní PR? Co vlastně znamená luxus? Dá se spojit luxus s udržitelností či jaký je mezi nimi rozdíl? A jaká jsou doporučení pro talenty, které by se chtěly se svými značkami zařadit mezi ty luxusní? I tyto otázky si položili odborníci a všechny jejich odpovědi naleznete v panelové diskusi ve videu.
Luxus versus udržitelnost
Do panelové diskuse se k ředitelce a zakladatelce EFA Karolíny Bosákové přidala mnohá zahraniční jména – jako Roxanne Chen Gadsby, Martyn Roberts, Maria Camila Blanco a další.
Ve videu zazní mnoho zajímavých postřehů, které se budou shodovat, ale také rozcházet v pojetí luxusu. Podle zakladatele a kreativního ředitele Fashion Scout Martyna Robertse je luxus o používání kvalitních materiálů a výrobních technik starých 10-ti let. Maria Cambila Blanco zase doplnila, že tato definice se léty mění. Shodují se však na tom, že by to měla být známka transparentnosti podnikání.
I když luxusním značkám jde často spíše o zisky a image než udržitelnost a transparentní podnikání, léty se musí začít přizpůsobovat. Právě udržitelnost se stane klíčem k luxusu.
Měly by jít ruku v ruce a hlavně kvůli PR a komunikaci. Samozřejmě vývoj a kolaborace stojí víc, ale tak by to mělo být, popisuje Roxanne Chen Gadsby.
Speakři také poukazují na to, že během lockdownu mají lidé více času přemýšlet, co je nevyhnutelné a co nepotřebné, do čeho naopak investovat. V budoucnu se však shodují všichni – známkou luxusu by měla být samozřejmě i udržitelnost.
Mezi hosty panelové diskuse byli ti nejpovolanější, například – Roxanne Chen Gadsby z Velká Británie, zakladatelka Dyelog, londýnské kreativní agentury.
Martyn Roberts také z Velké Británie – zakladatel a kreativní ředitel agentury Fashion Scout proslulé podporou, péčí a prezentací inovativních a kreativních talentů v oblasti designu z celého světa. Také pořádá největší nezávislou přehlídku pro začínající i zaběhnuté návrhářské talenty ve Velké Británii během Londýnského týdne módy.
Zda Maria Camila Blanco z Argentiny – marketingová a PR konzultantka. Od roku 2019 zastupuje nezávislé latinskoamerické návrháře v USA a pomáhá designérům působícím v oblasti udržitelnosti na globální trh.
Mladé talenty představily své kolekce
Své kolekce v týdnu European Fashion Accelerator předvedli návrháři z Maďarska – Anna Sibitka a Yaxien Feng.
Mladé návrhářky se shodly na jednom – jdou cestou udržitelnosti a dbají na globální svět. Anna rovněž doplnila, že si myslí, že bychom měli více pracovat se second handami.
V diskusním panelu, ve kterém odborníci dávali mladým talentům svá doporučení zmínila, že na cestu k probojování se mezi luxusní značky je důležitá samozřejmě prezentace – svých produktů prostřednictvím sociální síti, ale i vlastní vystupování, oblékání a chování návrháře. Nicméně, jak dodává Maria Camila Blanco – je vhodný čas probojovat se na tento trh, právě teď!
Podívejte se, jak to vypadalo iv backstagi vzdělávacího programu EFA. Úžasná nálada, outfity i překvapivé momenty.